• آدرس: زنجان، شهرک صنعتی شماره یک، خ آذرجنوبی، آذر جنوبی ۲، روبروی زاگرس دارو، پلاک ۳

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8 تا 16 ، پنجشنبه 8 تا 12

چطور بفهمیم لنت ماشینمون تموم شده ؟

1 – شنیدن صدای سوت

یکی از راه های تشخیص تموم شدن لنت ، شنیدن صدای (سوت لنت) هست ؛ البته این صدا میتونه به خاطر جنس نامرغوب لنت هم باشه ، اما درصورتی که این صدا طولانی مدت به گوشتون برسه ، نشانه تموم شدن لنت ترمز هستش
در چنین مواری برای اطمینان از وضعیت لنت می تونید چرخ هارو بازکرده و فاصله روتور و لنت رو بررسی کنین ؛ این فاصله می بایست حدود 6 میلی متر باشه .

 

2 – لرزیدن پدال

اگر موقع ترمز کردن پدال ترمز بلرزه یا به زیر پا ضربه بزنه، به این معناست که توی سیستم ترمز خودرو یا لنت ترمز مشکلی وجود داره که به احتمال زیاد این مشکل تموم شدن لنت هستش
البته در ترمزگیری های شدیدی که راننده قصد توقف فوری داره ، اگر پدال بلرزه ممکن هست که به دلیل عملکرد سیستم ABS باشه و این یک امر کاملا عادی به حساب میاد .

 

3 – صدای خرخر در لنت

بالای لنت ترمز یک قطعه فلزی کوچکی قرار داره ، که هر زمان (گوشت لنت) به اتمام برسه ، با دیسک ترمز تماس پیدا میکنه و باعث ایجاد صدای خرخر میشه .
درصورتی که بعد از شنیدن این صدا لنت تعویض نشه ، روتور آسیب می بینه که هزینه تعمیر یا تعویض اون هم چندان ارزون نخواهد بود.

 

4 – کاهش فشار ترمز

این روش تا حدودی تجربی هست و تنها نیاز به هوشیاری و دقت راننده داره

 

توصیه :

بهتره بدونین زمان دقیقی برای تعویض لنت ها وجود نداره ؛ اما کارشناسان توصیه میکنن که تقریبا هر 35 تا 40 هزارکیلومتر لنت ها رو بررسی کنین ؛ در صورتی که ضخامت لنت ها به حدود 80 درصد مقدار اولیه رسیده باشن، زمان تعویض لنت هاست. درنهایت به علائم نام برده شده دقت کنین و به محض برخورد با هریک از اون ها به مکانیک مجرب یا مراکز معتبر ارائه خدمات مراجعه کنین.